Zdrowy kręgosłup


Chcemy zaprosić Wszystkie Dzieci do „Szkoły zdrowego kręgosłupa”, w której nauczycielami mogą być wszyscy Rodzice – z naszą pomocą.

Zdrowy kręgosłup

Zestawy ćwiczeń stóp

Praktyczne ćwiczenia stóp

Zestawy ćwiczeń stóp

Badanie wad postawy

Aparatura do komputerowej oceny postawy ciała systemu MORA jest narzędziem pozwalającym na nieinwazyjną, dokładną i obiektywną diagnostykę postawy ciała.

Badanie wad postawy

Kontakt

Rehabilix Centrum – Tomasz Kowalik
NIP: 783-152-28-74 REGON: 301793140
tel. kom 509-560-383
biuro@rehabilix-centrum.pl

Kontakt

Badanie stóp

Duża dokładność pomiaru daje możliwość wczesnego zauważenia wady stopy w początkowym etapie jej rozwoju u dzieci jak i dorosłych.

Badanie stóp

Płaskostopie – wada polegająca na obniżeniu łuków przyśrodkowych w stopach (czasami jednej stopy) związane z osłabienie mięśni i więzadeł w stopach dlatego najważniejsze jest ćwiczyć i wzmacniać te osłabione struktury;  

przykładowe ćwiczenia:

1.Siad na krześle, plecy oparte, nogi zgięte w stawach skokowych i kolanowych, stopy na podłożu małych przedmiotów.

2.Pozycja wyjściowa jak w ćwiczeniu 1.

ruch: chwytać palcami ręcznik i przyciągać go do siebie.

3.Pozycja wyjściowa jak w ćwiczeniu 1 dodatkowo między palcami ołówek (pisak).

ruch: rysowanie ołówkiem trzymanym między palcami stopy po kartce papieru, na przemian

lewą i prawą.

4.Siad płaski, ręce oparte za plecami o podłoże, nogi zgięte w stawach biodrowych
i kolanowych.

ruch: chwyt stopami piłki i uniesienie jej w kierunku tułowia.

5.Stanie, stopy równolegle na szerokość bioder.

ruch: wspinanie na palce (3 sekundy ustać) i powrót do pozycji wyjściowej.

6.Siad na krześle, plecy oparte, nogi zgięte w stawach skokowych i kolanowych, stopy na podłożu.

ruch: unoszenie palcami woreczka i rzucanie go do koszyka (koła, tarczy).

7.Siad płaski, ręce oparte za plecami, nogi złączone, stopy w zgięciu podeszwowym.

ruch: ugięcie lewej nogi w stawie kolanowym i dotknięcie do prawego kolana (ćw. powtórzyć

drugą kończyną).

8.Siad na krześle, plecy oparte, nogi zgięte w stawach biodrowych i kolanowych, stopy na podłożu.

ruch: odwracanie przyśrodkowych krawędzi stóp (oparcie stóp na zewnętrznych krawędziach,

chwilę ok 3 sekund utrzymać napięcie) i powrót.

9.Pozycja jak wyżej w ćw. 8 ale między stopami piłka.

ruch: unoszenie piłki z jednoczesnym odwodzeniem ud (rozwarciem kolan).

10.Stanie, ramiona wzdłuż tułowia.

ruch: chwyt palcami obu stóp piłeczki pingpongowej i wykonanie do przodu kilku kroków

(dla dzieci starszych).

11.Siad płaski, ręce oparte za plecami o podłoże.

ruch: naprzemienne zginanie i prostowanie w stawach skokowych z równoczesnym

zginaniem palców.

 

Ćwiczenia staramy się powtarzać systematycznie najlepiej codziennie każde po około 10-20 powtórzeń w serii.

Opracowanie powyższego zestawu ćwiczeń zostało wykonane przez mgr Tomasza Kowalika – Rehabilix Centrum i chronione jest przepisami ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych z dnia 4 lutego 1994 roku (Dz.U. Nr 24, poz. 83)